Ha mensen,
Hier dan weer eens een berichtje na een lange radiostilte van mijn kant…
Ik eindelijk wat tijd gemaakt om de foto’s van de vakantie een beetje te organiseren en ik wil er graag wat met jullie delen.

Het is alweer twee weken geleden dat ons mam en ik terugkwamen uit Tasmanie en ben dus alweer twee weken aan het werk. Het is op dit moment de Australian Open tennis toernooi in Melbourne en daar ga ik morgen naar toe met een aantal vrienden van het werk. Een dagje van de zon genieten en wat tennis kijken, biertje erbij. Er schijnt een goed sfeertje te hangen, dus ben benieuwd.

Op Donderdag 17 December was het dan zover: ‘s avonds zou ons Ilse aankomen in Melbourne. Ons mam was een paar dagen eerder al aangekomen en we gingen Ilse samen ophalen op het vliegveld. Het was erg leuk om zuslief hier aan de andere kant te ontvangen. Zeg nou zelf, ze ziet er nog best fris en fruitig uit na 20 uur vliegen, vind je ook niet:Die vrijdag had ik nog een “drukke” dag op het werk… niet qua werk, maar qua sociale activiteiten. ‘s Morgens hadden we eerst om 8 uur een champagne ontbijt in het park met mijn collega’s van Innogence:

Was wel apart, ‘s morgens zo vroeg al aan de champagne, hapjes en wat biertjes met collega’s! Wel leuk! Na een paar uur geborreld te hebben en wat spelletjes gedaan te hebben ging iedereen zijn eigen weg om zich om te kleden voor de Cadbury Christmas party. On 11:30 was het weer verzamelen om met de bus naar de feestbestemming gebracht te worden. Thema feesten zijn behoorlijk populair hier Australie en iedereen vind het geweldig om zich te verkleden en flink uit te dossen voor dit soort feesten. Het thema was pop- en filmsterren, dus iedereen moest zich verkleden als iemand bekends. De meesten van ons team hadden zich als een character van de Austin Powers film verkleed en ik had ergens een John Travolta kostuum op de kop getikt. Groepsfoto:

Na een uurtje of 6 (van 12 tot 18 uur) gratis drank, eten en live muziek was het feest nog niet over, want er was ook een afterparty georganiseerd… Dus het feest ging nog even door…. Hier The three amigo’s: De dag erna weer op tijd op, want ons Ilse was natuurlijk niet naar Melbourne gekomen om de hele dag thuis te zitten. Dus zaterdag om 9 uur zijn we buiten de deur wat gaan ontbijten en vervolgens hebben we de hele dag wat van Melbourne bekeken en her en der hebben we lekker wat geborreld… mijn taak als mr Guide was begonnen!

Op zondagmorgen begonnen we aan de eerste van onze vier roadtrips: een rondje Melbourne – Great Ocean Road – Grampians – Melbourne in drie dagen. Nadat de mercedes versierd was met kerst attributen om toch een beetje een kerstsfeertje te hebben konnen we op pad: Op weg naar The Great Ocean road kwamen we eerst door Cape Otway National Park. Een lange rit over een gravelweg werd beloond met een aantal Koala’s in bomen vlak langs de weg. Eentje had een kleintje bij, erg schattig. De kleine wilde wel op de foto, maar mama niet helaas:

Aan het einde van de gravelweg een verlaten strandje met een ideale plek voor wat sunset drinks:

Na een overnachting in een Bed & Breakfast met heel mooi uitzicht, begon dag twee met de highlight van de Great Oceand Road: De 12 apostles, een aantal grote rotsformaties die parmant uit de zee omhoog steken: Uiteraard ook even poseren:

Nog meer rotsen en zee:

Daarna zijn we verder het binnenland ingereden naar een natuurgebied dat The Grampians heet. Mooie uitgestrekte heuvels, bossen en mooie uitzichten. Daar hebben we een aantal korte wandelingen gemaakt naar onder andere een waterval en ook naar de top van een heuvel met prachtig uitzicht:

En uiteraard moest ook de merc nog even poseren:

De dag erna was het een redelijk lange rit weer terug naar Melbourne waar we ‘s avonds onze koffers hebben bijgevuld met wat verse onderbroeken en t-shirts voor deel 2 van de reis: The Red Centre! De dag erna hadden we een vroege start met een vlucht om 8:45 uur naar Alice Springs. Daar had ik een auto geboekt en drie overnachtingen: 1 in Kings Canyon en 2 in Uluru.

Heel binnenkort weer een verhaal over de rest van de vakantie, maar nu is het bedtijd hier…